رامین حسین زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام کشف و ضبط چهار رشته انواع تور و هشت عدد لنسر و قلاب ماهیگیری از این صیادان غیرمجاز، بیشترین تجمع آنان طی روزهای اخیر را در رودخانه سیاهرود و منطقه توتکابن ذکر کرد.
وی ادامه داد: در این ناحیه برای حفاظت از خط لوله نفت، یک موج شکن بتنی احداث که باعث ایجاد اختلاف ارتفاع و اختلال در تردد طولی ماهیان در رودخانه شده است.
به گفته حسین زاده، سازه های اینچنینی که بدون ملاحظات زیست محیطی در عرض رودخانه ها ایجاد شده اند، باعث شکستگی در یکپارچگی اکوسیستم های آبی شده و اصطلاحا آن را جزیره ای می کند که پیامدهای بدی برای آبزیان منطقه خواهد داشت ضمن آنکه این قبیل سازه ها ، امکان سودجویی صیادان غیر مجاز را ممکن می سازد زیرا ماهیان در هنگام گدار از این آبشارهای مصنوعی ایجاد شده دچار مشکل شده و در آن محل تجمیع می شوند.
وی اضافه کرد: اداره حفاظت محیط زیست رودبار در حال حاضر با همکاری شهرداری توتکابن به وسیله یک دستگاه لودر و مخلوط شن و ماسه از اختلاف ارتفاع رودخانه کاسته که امر موقتی بوده و در صورت بروز سیلاب از بین خواهد رفت.
از نیمه دوم اسفند تا اردیبهشت ماه با شروع فصل مهاجرت آبزیان دریای خزر به رودخانه ها جهت تخم ریزی، تعدادی افراد سود جو ، در مسیر مهاجرت ماهی های سفید مولد آنها را صید می کنند که این کار، غیرقانونی است.
شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، رحمت آباد، عمارلو و خورگام و هفت شهر رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، جیرنده، بره سر، توتکابن و 174 روستای دارای سکنه در 67 کیلومتری جنوب مرکز گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.