حجت علی‌اکبرنژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: گوشت بوقلمون به علت اینکه حاوی هردو گوشت سفید و قرمز (60 درصد گوشت سفید و 40 درصد گوشت قرمز) و همچنین با داشتن پروتئین ، ویتامین و املاح بالا و نیز کلسترول پایین بهترین گزینه است تا در سبد خانوار مردم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال مصرف گوشت در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد، امسال گوشت بوقلمون به کمک گوشت مرغ که غذای بسیار سالمیست، وارد بازار شده است.
وی گفت: از این واحد های تولید پرورش بوقلمون در سال 1397 حدود 750 تن گوشت تولید شده است.
به گفته علی‌اکبرنژاد؛ در این استان 9 واحد پرورش بوقلمون فعال است که شهرستان های رشت، رودبار و لاهیجان بیشترین فعالیت پرورشی این گوشت را دارند.
به گزارش ایرنا گیلان قطب تولید بوقلمون در سطح کشور است و‌ تولیدکنندگان و فعالان عرصه پرورش بوقلمون در استان با پرورش حدود 21 هزار قطعه بوقلمون مادر، سالانه بیش از 45 درصد جوجه بوقلمون کشور را تولید می‌کنند.
45 درصد جوجه بوقلمون کشور نیز در واحدهای پرورشی گیلان تولید می‌شود. گوشت بوقلمون تولید شده در واحدهای پرورشی گیلان علاوه بر مصرف ‌در داخل استان به سایر استان‌های سراسر کشور نیز صادر می‌شود.
تولیدکنندگان بوقلمون در گیلان موفق شدند از سال 1390 تاکنون با تولید استاندارد، کشورمان را از واردات این محصول بی‌نیاز کنند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.