مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه تصاویر و کارت پستال های تاریخی دوره قاجار افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از ماسوله، شهرود امیر انتخابی گفت : این نمایشگاه به همت آقای اشراقی مجموعه دار تمبر، سکه، مدال، کارت پستال، اسناد و وسایل مردم شناسی استان برگزار شده که شامل 80 قطعه کارت پستال مربوط به دوره قاجار از دوره ناصرالدین شاه تا دوره احمد شاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری‌استان گیلان در ادامه افزود: در سیر تحول کارت پستال‌های ایران به ترتیب از نقوش شیر و خورشید، تصاویر پادشاهان، بناهای قدیمی مربوط به میراث شهرها، تصاویر بانوان روی کارت ها و سپس تصاویر مردان مناطق مختلف ایران است که در این نمایشگاه اسناد مربوط به هر دوره به تفکیک به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: در کنار نمایش این کارت پستال ها از تصاویر قدیمی رشت ، بندرانزلی و پیربازار نیز رو نمایی شد. این نمایشگاه به مدت یک ماه در محل موزه ماسوله برقرار است و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند.

امیر انتخابی ضمن اشاره به ابلاغ اعتبار 5 میلیارد ریال از سوی دولت گفت: ره آورد سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به گیلان ابلاغ اعتبار 5 میلیارد ریال به این اداره کل در راستای ثبت جهانی ماسوله بوده است.

وی همچنین تجهیز و تکمیل موزه ماسوله ، حمایت از صنایع دستی ماسوله به ویژه چموش به عنوان صنایع دستی مختص مردم ماسوله و تعیین تکلیف وضعیت موانع موجود در مسیر ثبت جهانی ماسوله از جمله اقداماتی دانست که در سال جاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برای آن برنامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.