گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گفت: از آنجایی که سیاست ها در پیشرفت و توسعه کشور نقش ایجابی دارد، سیاست های کلی جمعیت باید مبنایی برای برنامه‌ریزی ها و اقدامات توسعه ای کشور باشد.
وی افزود: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت تحکیم بنیان و پایداری خانواده، تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، مدیریت مهاجرت و رصد مستمر جمعیتی بخش های مهمی از سیاست های کلی جمعیت است که باید در استان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون استاندار گیلان با تاکید بر پایش منطقه ای تحولات جمعیتی، رصد مداوم و مستمر وضعیت آسیب های اجتماعی و موضوع مهاجرت، خواستار ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی توسط شورای راهبردی جمعیت گیلان در چارچوب اصل مشارکت پذیری اجتماعی شد.
زارع خاطرنشان کرد: باید با تقویت نهادهای مدنی از همه ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و اقتصادی استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره جست.
به گزارش ایرنا سی ام اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است.
بر اساس آخرین سرشماری گیلان دو میلیون و 530 هزار و 696 نفر جمعیت شامل 851 هزار و 382 خانوار دارد که از این تعداد یک میلیون و 267 هزار و 597 نفر مرد و یک میلیون و 263 هزار و 99 نفر زن هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.