سید امین نجات روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این فروشنده پرندگان مهاجر در لنگرود که اقدام به عرضه و فروش دو فلامینگو، 15 خوتکا، دو چنگر در واحد صنفی واقع در بازار ماهی فروشان این شهر کرده بود، پس از سیر مراحل قضایی به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی خاطرنشان کرد: حمل‌، عرضه‌، فروش‌ و صدور جانوران‌ وحشی‌ زنده‌ یا کشته‌ و اجزای‌ آنها بدون‌ کسب‌ پروانه‌ و یا مجوز از سازمان‌حفاظت محیط زیست ممنوع است و این اداره با مرتکبین به جرایم مذکور برخورد قاطع خواهد داشت.
وی ضمن سپاسگزاری از همکاری مرجع قضایی شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا پانزده میلیون ریال جزای نقدی یا تا شش ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند مجازات نقدی تا 120 میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال را در پی خواهد داشت.
وی همچنین گفت:یک قطعه پرنده بوتیمار توسط شهروند علاقمند به طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تحویل و پس از بهبودی و اطمینان از سلامت آن ، این پرنده در تالاب کیاکلایه لنگرود رهاسازی شد.
رییس اداره محیط زیست لنگرود افزود:بوتیمار پرنده آبچر و از خانواده حواصیلان است که ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است، هنگام احساس خطر، بی‌حرکت می‌ایستد و سر و منقار خود را به طرز خاصی عمودی نگاه می‌دارد و به حالت قوز کرده در حالی که سر خود را پایین نگه می‌دارد، راه می‌رود.
این پرنده آهسته و به دشواری پرواز می‌کند و پس از اوج گرفتن، گردن خود را جمع می‌کند.
نجات در پایان ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای عمومی عنوان و تاکید کرد: حفظ محیط زیست و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود و در سایه ی این حمایت ها می توانیم در آینده شاهد احیاء وضعیت گونه های جانوری ارزشمند شهرستان باشیم.
6029 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.