به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، با انجام هفته سی ام و پایانی رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور، تیم فوتبال سپیدرود رشت با قبول شکست برابر استقلال تهران از گردونه این رقابت ها کنار رفت.
سپیدرودی ها در این دیدار در وزشگاه آزادی تهران ، با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم استقلال شدند تا آخرین بازی خود را در چارچوب رقابت های لیگ برتر با شکست به پایان رسانده تا وداع تلخی از رقابت های لیگ برتر داشته باشند.
این در حالی است که تیم استقلال در این دیدار یک پنالتی را به هدر داد و داور این بازی نیزمی توانست حداقل یک پنالتی دیگر به سود آبی پوشان پایتخت اعلام کند ولی به هرحال تیم سپیدرود در آخرین ایستگاه لیگ برتر نیز متحمل شکست شد.
البته تیم فوتبال سپیدرود رشت برای ماندن در رقابت های لیگ برتر ، در این بازی خارج از خانه فقط به پیروزی نیاز داشت و حتی کسب نتیجه مساوی نیز برابر استقلال ، تاثیری در ماندن این تیم نداشت.
با این وجود تیم سپیدرود در این دیدار متحمل شکست شد و با توجه به فاصله یک امتیازی این تیم با نفت مسجد سلیمان، حتی بدون درنظر گرفتن نتیجه تیم نفت ، این سپیدرود بود که از رقابت های لیگ برتر سقوط کرد.
البته تیم نفت مسجد سلیمان در آخرین دیدارش در رقابت های فصل جاری برابر ذوب آهن اصفهان به نتیجه مساوی 2 بر 2 دست یافت تا این تیم سرانجام با 2 امتیاز بیشتر از سپیدرود، یک پله بالاتر از این تیم در مکان چهاردهم جدول قرار گیرد.
از طرف دیگر تیم فوتبال استقلال تهران آخرین حریف تیم سپیدرود در رقابت های لیگ برتر، گرچه قهرمانی لیگ برتر را از دست داد و با پیروزی برابر سپیدرود نیز هیچ شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نداشت، اما این تیم به دلیل خداحافظی خسرو حیدری یکی از بازیکنان با سابقه و با اخلاقش ، می خواست با برتری برابر سپیدرود خداحافظی باشکوهی را برای بازیکن با تجربه خود رقم زند و همچنین رقابت های لیگ برتر را با پیروزی به اتمام برساند که در نهایت موفق به این امر شد.
اما سپیدرودی ها در دومین سال حضور خود در رقابت های لیگ برتر ، نتوانستند در نهایت رتبه بهتر از پانزدهم را کسب کنند و به همراه تیم استقلال خوزستان از این مسابقات کنار رفتند تا فصل آینده در لیگ دسته اول بازی های خود را دنبال کنند.
تیم سپیدرود رشت که با مشکلات فراوان دومین سال حضورش را در رقابت های لیگ برتر آغاز کرد، در طول مسابقات فصل جاری ، چند بار مالکیت ، مدیریت و کادرفنی این تیم تغییر یافت تا سرخپوشان رشتی یکی از پرحاشیه ترین تیم های لیگ برتری باشند.
ارتش سرخ گیلان که از وجود طرفداران و تماشاگران پرشور برخوردارند، در طول فصل نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند به خصوص در تعدادی از بازی های خانگی شکست های غیرمنتظره ای را متحمل شدند تا یکی از گزینه های اصلی سقوط از این مسابقات باشند.
البته نادر دست نشان که به عنوان آخرین سرمربی این تیم در لیگ برتر حضور یافت، در پایان بازی با استقلال در تهران و در مصاحبه مطبوعاتی عدم کسب نتیجه مناسب در چند بازی خانگی و همچنین ضعف مفرط داوری در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان را از عوامل اصلی سقوط تیمش اعلام کرد.
به هرحال تیم سپیدرود که از رقابت های لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول و سپس به لیگ برتر صعود کرده بود، فصل آینده باید بازی های خود را در لیگ دسته یک دنبال کند و این در حالی است که هنوز وضعیت مالکیت و مدیریت این باشگاه در هاله ای از ابهام است.
سپیدرودی ها در فصل جاری لیگ برتر از 30 مسابقه فقط سه پیروزی کسب کردند که این می تواند نتیجه بسیار ضعیفی برای این تیم باشد که البته از این تعداد نیز یک پیروزی درخارج از خانه کسب شد.
اما 11 بازی این تیم در رقابت های لیگ برتر با نتیجه مساوی خاتمه یافت و در 16 بازی نیز سپیدرودی ها متحمل شکست شدند تا پس از استقلال خوزستان بیشترین شکست را در بین تیم های لیگ برتری داشته باشند.
سرخپوشان رشتی در طول بازی های برگزار شده ، 24 بار موفق به گلزنی شدند اما در نقطه مقابل، 53 گل دریافت کردند تا بدترین خط دفاعی لیگ برتر را به خود اختصاص دهند و با تفاضل گل 29- ، بدترین تفاضل گل را نیز در بین تیم های لیگ برتری داشته باشند.
به هرحال کارنامه سپیدرود رشت در فصل دوم حضورش در رقابت های لیگ برتر بسیار ضعیف بود و با توجه به شرایط موجود، این تیم از گردونه رقابت ها حذف شد و مشخص نیست که دوباره و در چه سالی در لیگ برتر حضور یابد.
در رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور 16 تیم به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم های سپیدرود رشت با 20 امتیاز و استقلال خوزستان با 12 امتیاز در مکان های پانزدهم و شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفتند و به رقابت های لیگ دسته اول سقوط کردند.
7285 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.