به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری آستارا افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی در مقابله با این پدیده شوم دارد.
وی اضافه کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های کاربردی باید توسط دستگاه های متولی اجرا شود و توانمندسازی افراد، بعد از ترک اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: پویش نه به اعتیاد، بازدید از کمپ های ترک اعتیاد، اجرای نمایش خیابانی و همایش پیاده روی توسط اداره های شهرستان در هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه برای مقابله با قاچاق مواد مخدر تدابیر لازم اندیشیده شده ، افزود: از رویکرد های مهم دولت تدبیر و امید در مبارزه با مواد مخدر، استفاده از ظرفیت های اجتماعی برای مبارزه و فرهنگ پیشگیری است.
رستم زاد بیان کرد: اجرای برنامه‌های دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی با خلاقیت و نوآوری، موجب بالا رفتن آمادگی جامعه در اقدامات پیشگیرانه می‌شود و نباید از ظرفیت‌های موجود غافل بود.
وی اظهار کرد: مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه است و خانواده ها با تبیین و آموزش مهارت های زندگی، آسیب ها را کاهش دهند.
31 خرداد تا ششم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.