به گزارش خبرنگار ایرنا علی اوسط اکبری مقدم بعد از ظهر شنبه در بازدید از کارخانه کمپوست انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه اوضاع پسماند شهرهای گیلان مناسب نیست اما پسماند در شهرستان بندرانزلی در مقایسه با سایر شهرهای استان بهتر مدیریت می شود.
وی با اشاره به لزوم تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه شیرآبه های زباله تاکید کرد: علاوه بر ساماندهی ریجکت های تولید شده از کارخانه کمپوست انزلی، مراکز دفن زباله نیز باید دارای پوشش باشد.
اکبری مقدم با اشاره به پوشش گیاهی اطراف کارخانه کمپوست و لزوم حفظ و نگهداری در راستای کاهش آسیب به درختان و پوشش گیاهی اطراف محیط آن خاطرنشان کرد: در بازدید امروز مقرر شد بخش هایی از زمین فاقد پوشش گیاهی مجاور کارخانه کمپوست به این کارخانه اضافه شده و سپس با ایجاد دیواره حفاظتی از نفوذ شیرابه جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: اگر علاقه مند به زندگی خودمان و آیندگان هستیم باید به حفظ محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشیم و با تامین منابع ، حداقل ریجکت زباله و به تبع آن حداقل دفن آن را داشته باشیم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تصویب چهار میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه کمپوست انزلی گفت: در سفر رییس جمهوری به گیلان چهار میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه کمپوست بندرانزلی تصویب شد که امیدواریم بیش از این مبلغ تخصیص یابد.
اکبری مقدم افزود: مصوبات سفر رییس جمهور یبه گیلان توسط رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و منتظر نامه رسمی آن هستیم .
به گزارش ایرنا با توجه به موقعیت انزلی بعنوان یک شهر مهم بندری در حاشیه خزر و حساسیت زیست محیطی آن به دلیل واقع شدن بین تالاب بین المللی انزلی و دریای خزر و یکی از مراکز مهم گردشگری کشور باید به مسئله ساماندهی پسماندها و فاضلاب های آن به عنوان یک مساله کشوری و با اعتبارات ملی نگریست.
بندرانزلی یک شهر ساحلی با ویژگی های خاص خود است که الگوبرداری از شهرهای دیگر برای این شهر مناسب نیست و کارشناسان زبده به راحتی می توانند بهترین شیوه را برای دفع اصولی زباله به مسئولان و مجریان امر پیشنهاد دهند.
ادامه دفع نامناسب زباله و آلودگی خاک و آب های زیر زمینی و رودخانه و تالاب و دریا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.