رضا علی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در محلات هدف بازآفرینی شهری و شهرهای دارای محدوده بافت فرسوده استان به متقاضیان غیر حرفه ای و نیز سازندگان حرفه ای مشروط به رعایت ضوابط و مقررات طرح تفضیلی و عدم حذف پارکینگ پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی در رشت و سایر شهرهای دارای محدوده مصوب بافت فرسوده استان در سالجاری مبلغ 40 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد تعیین شده، افزود: امکان افزایش سقف تسهیلات برای متقاضیان غیر حرفه ای به ترتیب به میزان 10میلیون تومان و 20 میلیون تومان ، برای سازندگان حرفه ای دارای صلاحیت به میزان 30 و 40 میلیون تومان و در صورت استفاده از فناوری های نوین توسط سازندگان حرفه ای به میزان 60 و 50 میلیون تومان وجود دارد و نرخ سود مازاد تسهیلات اعطایی 18 درصد خواهد بود .
علی نیا در ادامه با دعوت از مردم و توسعه گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن خاطرنشان کرد : بانک مسکن براساس درخواست متقاضیان نسبت به تقسیط اصل و فرع تسهیلات مشارکت مدنی از محل منابع داخلی بانک حداکثر به مدت 120 ماه ( 10 سال ) با احتساب دوران مشارکت ( 30 ماه ) با نرخ و سقف تسهیلات فروش اقساطی مصوب شورای پول و اعتبار اقدام خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات در محلات اولویت دار بازآفرینی شهری به ساختمان های مسکونی احداثی با دستکم چهار واحد و در سایر محلات هدف بازآفرینی شهری به ساختمان های مسکونی احداثی با دستکم شش واحد پرداخت می شود.
در حال حاضر گیلان دارای افزون بر دو هزار بافت فرسوده مصوب است .شهر رشت دارای 16 محله سکونتگاه غیر رسمی به مساحت 789 هکتار است که از این تعداد چهار محله استخر عینک، نخودچر، پاسکیاب و سلیمانداراب با مساحت 481 هکتار به عنوان محدوده ها و محلات هدف سکونتگاه های غیر رسمی شهر رشت در برنامه ها و عملیات بازآفرینی شهری هستند.
همچنین از 52 شهر استان گیلان فقط شهرهای رشت، لنگرود، بندر انزلی ، لاهیجان و املش دارای محدوده مصوب بافت های تاریخی به مساحت افزون بر یک هزار و 49 هکتار می باشند و از این بین، شهر رشت دارای 525 هکتار بافت تاریخی مصوب است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.