جمشید طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به گرمای بی سابقه هوا در تابستان سال گذشته و رشد مصرف انرژی در استان ، برای تامین برق مطمئن مشترکان و اصلاح شبکه های توزیع برق گام های بزرگ و موثری برداشته شد .
وی با ارائه جزئیات بیشتری از این اقدامات اظهار داشت: با تلاش کارکنان این شرکت و به رغم تنگناهای مالی موجود سال گذشته ، قریب به 680 کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط (20 کیلوولت ) و شبکه فشار ضعیف بصورت زمینی و کابل خود نگهدار برای 47 هزار و 345 مشترک جدید و رفع ضعف برق تعدادی از مشترکان قبلی (با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق) شهری و روستایی در تمامی مناطق استان گیلان احداث شد.
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ، تعداد 666 دستگاه ترانسفورماتور( کمپکت ، زمینی و هوایی ) با ظرفیت89 هزار و 645 کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شد، تصریح کرد: بیش از 78 کیلومتر شبکه معابر هوایی و زمینی برای روشنایی معابر در شهر و روستا احداث و برای مجموع شبکه روشنایی معابر یاد شده تعداد دو هزار و 900 دستگاه چراغ لاک پشتی با لامپ های گازی پربازده نیز نصب شد.
طالبی یادآور شد : همچنین در سال گذشته ، تعداد 9 روستا از مناطق محروم ، سخت گذر و کوهستانی استان گیلان از نعمت برق و روشنایی بهره مند شدند.
وی تاکید کرد: با توجه به چندین مرحله بارش برف سنگین در سال های اخیر ، عملیات بازسازی شبکه های آسیب دیده و فرسوده با سرعت و جدیت در دستور کار شرکت قرار دارد؛ و از این رو، در سال گذشته بیش از 297 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده برکنار و با کابل خودنگهدار جایگزین و تعداد 12 هزار و 468 پایه بتونی فشار ضعیف و متوسط نصب شد.
طالبی تاکید کرد: در سال گذشته با گرمای بی سابقه هوا در تابستان مواجه بودیم که گذر از پیک مصرف با همراهی مردم استان میسر شد .
وی پیک بار مصرف در سال گذشته را نهم مرداد ماه ساعت 14 عنوان و بیان کرد: پیک بار مصرف در زمان یاد شده افزایش قابل ملاحظه 16 و هفت دهم درصدی را نشان می دهد .
وی با اشاره به اینکه این شرکت درحال حاضر بیش از یک میلیون و 440 هزار مشترک در استان دارد ، تصریح کرد: این حجم بالای تعداد مشترک ، توزیع برق گیلان را در زمره یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان کشور قرار داده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این؛ پراکندگی بسیار زیاد مشترکان در شهرها و روستاها و شرایط جوی ویژه استان که رطوبت بالا در طول سال و زمستان های سرد را دربر دارد ، کار خدمت رسانی به مردم استان را دشوار می کند اما کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همواره در تلاش هستند به بهترین شکل امکان استفاده از انرژی حیاتی برق را برای شهروندان فراهم کنند .
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.