عبدالرحمن عمادی از شاعران ، پژوهشگران و محققان مطرح و پرآوازه گیلانی روز گذشته در سن ٩٤ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر او امروز (شنبه ) توسط اقشار مختلف مردم رودسر از جمله هنرمندان ، صاحب نظران و جمعی از مسئولان این شهرستان تشییع شد.
این محقق کشوری در سال ١٣٠٤ در یکی از روستاهای اشکور در شهرستان رودسر دیده به جهان گشود و پس از تحصیل در مکتب‌خانه و مقطع ابتدایی در روستای زادگاه خود ، تحصیلات متوسطه را در شهرهای رودسر ، رشت و قزوین گذراند و موفق به دریافت لیسانس قضایی از دانشگاه تهران شد و همزمان با وکالت؛ به پژوهش در مباحث ایرانشناسی روی آورد که بخشی از مقالاتش طی نیم قرن گذشته در مجلات معتبر منتشر شده‌اند.
آثار مختلفی از این پژوهشگر از جمله آثاری مانند دماوند یا گب‌آوند ، چندصد نام دریای خزر ، فره گان (گزیده مقاله‌های پژوهشی)، بی، بیه (گزیده مقاله‌های پژوهشی)، آسمانکت (چند رسم مردمی) ، لامداد (چند جّستار از ایران)، دوازده گل بهاری (نگاهی به ادبیات دیلمی و طبری)، حمزه آذرک و هرون الرشید و خوزستان در نامواژه‌های آن، از جمله یادگارهایی است که از این استاد بجا مانده است.
شهرستان رودسر با حدود 147 هزار نفر جمعیت دارای چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی (شهر رودسر) و ۱۰ دهستان است که در 70 کیلومتری شرق رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.