مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان روز شنبه ضمن اعلام شعار روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بمناسبت هفته یادشده 54 برنامه فرهنگی از سوی این اداره کل در استان برنامه ریزی شده است.
شهرود امیرانتخابی اظهار داشت: نمایشگاه نویافته های باستان شناسی ، عکس و صنایع دستی، افتتاح واحد های بومگردی، هتل و دفتر خدمات گردشگری ، رونمایی از اطلس میراث فرهنگی برخی از شهرستان های استان، برگزاری کارگاه های آموزشی مرمت و بازسازی ، تجلیل از خادمان وحافظان میراث فرهنگی ، برگزاری جشنواره فرهنگی و آئینی ، افتتاحیه و رونمایی از آثار و بناهای تاریخی مرمت شده طی سال گذشته و ... از جمله برنامه هایی است که به همین مناسبت پیش بینی شده است.
در زمان حاضر دو هزار و 37 واحد تاسیسات گردشگری شامل 97 هتل 34 هتل آپارتمان ،72 مجتمع گردشگری ،49 مهمانپذیر، یک هزار و 413 خانه مسافر ،17 مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،12 اسکله مسافربری،317 واحد بین راهی و 28اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
در زمان حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند و بیش از 400 راهنمای گردشگری در گیلان مشغول به فعالیت هستند.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.