به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز شنبه در بازدید از طرح زائرسرای امام زادگان آستارا گفت: علاوه بر اعتبار تجهیز زائرسرا، با پیگیری های انجام شده در اوایل سال جاری، دو میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان آن جذب شد و کار تجهیز آن نیز به زودی توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.
وی افزود: برای تقویت زیرساخت های مربوط به رونق گردشگری نیازمند ساخت چنین طرح هایی هستیم و بقعه امام زادگان آستارا به عنوان قطب فرهنگی، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اضافه کرد: بازسازی بقاع متبرکه آستارا نظیر پیرقطب الدین و شیخ محمود خیوی نیازمند توجه جدی مسئولان است و امیدواریم کاستی های زیر ساخت های اماکن مذهبی برطرف شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا هم گفت: برای طرح زائرسرای امام زادگان این شهرستان 25 میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت پذیرش 100 نفر در روز را دارد.
جمشید مهدوی افزود: نقشه و طرح آینه کاری داخل حرم امام زادگان برای تایید نهایی به سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ارائه شده و در روزهای آینده اجرا خواهد شد.
امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.