به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز جمعه در این بازارچه در پارک ساحلی خیابان شریعتی این شهرستان گفت: در بازارچه بیش از 500 اثر صنایع دستی شامل لباس محلی، عروسک بافی، گلیم، لوازم تزئینی و شیرینی محلی عرضه شده است.
پردل امیری نژاد افزود: بخشی از درآمد بازارچه به مرکز نگهداری معلولان جسمی اختصاص می یابد و شهروندان و گردشگران با خرید آثار، در این کار خداپسندانه شریک شوند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه های تابستانی صنایع دستی برای نمایش فعالیت های هنرمندان آستارا در نقاط پرتردد این شهرستان دایر خواهد شد.
امینه ایرانی از غرفه داران بازارچه خیریه گفت: نبود بازار دائمی صنایع دستی از دغدغه های هنرمندان است و همچنان که برای عرضه فلافل و ماهی در آستارا بازار مستقل وجود دارد، مسئولان به صنایع دستی نیز توجه کنند.
وی افزود: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین باعث ایجاد کارگاه های کوچک، اشتغالزایی و رونق تولید صنایع دستی خواهد شد.
سعید آسانی مدیر عامل سمن جمعه های مهربانی آستارا هم بیان کرد: این بازارچه برای دومین بار دایر شد و غرفه ای در آن به آثار نقاشی و شعر آستارا اختصاص یافته است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و یک هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.