به گزارش ایرنا محمود قاسم نژاد عصر پنجشنبه در سومین نشست ساماندهی آب بندان ها و تالاب های شهرستان فومن ، با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تالاب ها توسط اعضای کارگروه گفت: بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، شیلات شهرداری‌ها و بسیج از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند به طور مستقیم افرادی را جهت واگذاری و بهره‌برداری از آب بندان ها معرفی کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان فومن اولویت اول در واگذاری آب بندان ها را مناطق بالادست کانال آب بر عنوان کرد و افزود: تا یک ماه آینده استخر و آب بندان ها خالی از آب می شوند اما از هم اکنون باید به پیمانکاران معرفی شوند تا به سرعت تا پایان شهریور ، کار تعمیق و بازسازی آنها به پایان برسد.
قاسم نژاد با بیان اینکه در سالهای گذشته در کمیته برنامه ریزی اعتباراتی برای ساماندهی و بازسازی اختصاص می‌یافت، یادآور شد: با ابلاغ این شیوه نامه و واگذاری آب بندان ها به بخش خصوصی دیگر نیاز به اعتبارات دولتی نیست.
وی خواستار تسریع در فرایند تعرفه آب بندان ها و واگذاری آنها به متقاضیان شد و افزود: در زمینه ساماندهی رودخانه‌ها شهرستان فومن پیشگام بوده و هم اکنون در رتبه‌های بالای جدول قرار دارد اما در زمینه ساماندهی آب بندان ها عقب ماندگی احساس می‌شود و اعضای کارگروه باید هرچه سریعتر نسبت به فراخوان آب بندان های شهرستان اقدام کنند.
قاسم نژاد با بیان اینکه یک چهارم آب کشاورزی توسط آب بندان ها تامین می شود، افزود: می توان برای طرح‌های پرورش ماهی و گردشگری از این نعمت خدادادی بهره گرفت.
فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و یکصد پهنه آب بندان در محدوده این شهرستان شناسایی شده است.
7294/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.