جمعی از مدیران شهرداری رشت از پنل خورشیدی سازمان نظام مهندسی گیلان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، طیبه بینا مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در جریان این بازدید اظهار کرد: به منظور توجه هر چه بیشتر به حفظ و نگهداری محیط زیست شهری واحد محیط زیست و ستاد توسعه پایدار در شهرداری رشت راه اندازی شده است.

بینا هدف از این بازدید را تعامل بین دستگاهی مجموعه های شهرداری و نظام مهندسی گیلان برای استفاده از انرژی های پاک و انتقال تجربیات عنوان کرد.

مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با اشاره به راه اندازی پارک انرژی های تجدید پذیر در مسکن مهر رشت بیان کرد: این پارک با هدف حفظ محیط زیست، آموزش و حقوق شهروندی در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بینا خاطرنشان کرد: می توان با تصویب طرح های تشویقی در حوزه شهرسازی و ساختمان سازی گامی جدی به سوی استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر برداشت.

سجاد رضایی نسب مدیر امور عمرانی شهرداری رشت نیز در این بازدید به اهمیت استفاده از انرژی های نو تاکید کرد و افزود: انرژی های نو برخلاف سوخت های فسیلی آلودگی در محیط زیست ایجاد نمی کنند.

وی ادامه داد: در دنیا استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر رواج یافته ولی در کشور ما به دلیل گران بودن قیمت کمتر مورد استفاده قرار گرفته که می توان با فرهنگ سازی و آموزش شهروندان را به استفاده از انرژی های نو ترغیب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.