طلعت کاویانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این برنامه، ایستگاه های سیار برای سهولت دسترسی مردم به خدمات سلامت و سنجش فشار خون در 16 شهرستان استان گیلان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این تمامی خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه های سلامت نیز برای اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون آماده می شوند.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی بسیج ملی فشار خون در گیلان با بیان این که برای اجرای این برنامه هزار و 203 تیم در حوزه بهداشت آماده می شوند، خاطر نشان کرد: افراد 30 سال به بالا، بیماران کلیوی و زنان باردار گروه هدف در اجرای این برنامه هستند.
وی بیان داشت: بسیج همگانی فشار خون بالا با هدف شناسایی، کنترل، مراقبت و ارجاع موارد به پزشک، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشارخون بالا، به اجرا در می آید.
برنامه بسیج ملی فشار خون از فردا ( 27 اردیبهشت) همزمان با سراسر کشور در استان گیلان اجرا می شود، این برنامه در دو مرحله شامل 27 اردیبهشت تا 16 خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و 17 خرداد تا 15 تیر (مرحله سنجش فشار خون) اجرا خواهد شد.
بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما 11 گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها 12 درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شان میزان مصرف نمک را رعایت می کنند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.