مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: مدیریت مصرف برق مانع از مصرف برق نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل‌آبادی گفت: مدیریت مصرف برق مانع از مصرف برق نیست؛ بلکه برعکس ما اعتقاد داریم به هر میزان که ضروری و مورد نیاز است می‌توان از انرژی برق استفاده کرد ولی تاکید بر این است از انرژی برق، هوشمندانه، صحیح و بهینه، استفاده شود. مدیریت مصرف نیاز به همراهی همگانی دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان افزود: مدیریت مصرف نه تنها در سطح ملی بلکه به لحاظ جهانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: با اقدامات بسیار کوچک و ساده می توان بدون هیچ هزینه‌ای مدیریت مصرف را اعمال کرد. به عنوان مثال اگر چنانچه درجه کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنید همین اقدام کوچک، حدود ۱۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد که این امر نه تنها به اقتصاد خانواده کمک می‌کند و هزینه‌های مصرف برق را کاهش می دهد، بلکه اثرات بسیار مثبتی نیز در اقتصاد ملی دارد.

بلبل‌آبادی یادآور شد: صنعت برق بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است؛ به‌عنوان مثال برای احداث یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی با تجهیزات مربوطه و شبکه‌های انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق حدود 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم و علاوه بر آن ساخت این نیروگاه 5 تا 6 سال زمان خواهد برد.

وی در بخش پایانی به یکی از توفیقات برق منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و گفت: در مباحث ذخیره عملیاتی و پیک سایی در سال های ۹۶ و ۹۷ شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داد و بسیار موفق و مطلوب عمل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.