گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به ایرنا حاکیست، کیوان محمدی روز دوشنبه در این دیدار، بر ساماندهی و نظام یافتگی خبرنگاران و رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: نبود چنین نظامی باعث بی‌عدالتی بین خبرنگاران و رسانه‌های حرفه‌ای از غیر‌حرفه‌ای می‌شود.
وی با بیان اینکه در جوامع پیشرفته خبرنگاران فرهیخته‌ترین افراد و اقشار جامعه هستند و می‌توانند در تحلیل مسائل جلوتر از سیاسیون و دیپلمات‌ها اوضاع را پیش‌بینی کنند، ادامه داد: می‌طلبد فضای جامعه رسانه‌ای کشور و استان نیز با آموزش مداوم بیش از پیش به سمت تحقق این موضوع برود.
محمدی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و تحلیلی رسانه‌ای با بهره‌مندی از استادان دانشگاه‌های گیلان تأکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آمادگی خود را برای برگزاری این کلاس‌های در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان اعلام می‌دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در پایان با تأکید بر اشاعه و حفظ میراث فرهنگی و مکتوب استان خاطرنشان کرد: نصب المانی از روزنامه خیر الکلام به عنوان اولین روزنامه انتشار یافته در تاریخ گیلان در ورودی یا مرکز شهر رشت می‌تواند اقدامی مثبت در تبیین هویت گیلان برای جوانان استان و کشور باشد.
در ابتدای این دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات گیلان به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود در حوزه کاری مربوطه پرداختند.
خانه مطبوعات گیلان نخستین خانه مطبوعاتی بود که در سال 1376 با اساسنامه تأسیس و ثبت و الگوی سایر استان ها برای تأسیس خانه مطبوعات شد.
حدود 400 خبرنگار در خانه مطبوعات گیلان عضو هستند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.