به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی غروب دوشنبه در نود و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: سرعت لکه گیری کوچه ها و خیابان های رشت پایین است که بایستی تسریع شود.
وی با بیان این که در مواردی موضوعات و مسایل کوچک در شهرداری موجب دغدغه های بزرگ در شهر می شود، اظهار داشت: برای انجام لکه گیری خیابانی در این کلانشهر نباید منتظر ماند، سرجمع همه لکه گیری ها با چهار یا پنج میلیارد تومان انجام می شود که برای چند ماه مشکل رشت در این بخش را مرتفع می کند.
علوی در ادامه سخنانش با اشاره به انتخاب شهردار این کلانشهر در دوشنبه هفته گذشته از سوی اعضای شورا خاطر نشان کرد: شهردار منتخب برای تایید به وزارت کشور معرفی شده که در این راستا، حمایت و پی گیری اعضای شورا را می طلبد تا هر چه زودتر مردم رشت شاهد به دست گرفتن کرسی مدیریت شهرداری رشت از سوی شهردار منتخب باشند.
بهراد زاکری از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با بیان این که در سال 94 این کلانشهر به عنوان پیشتاز در برنامه ریزی و اجرای طرح های بازآفرینی از جایگاهی ویژه در کشور برخوردار بوده، گفت: اما متاسفانه با تغییر در ترکیب شورا و به تبع آن شهردار رشت و ادغام سازمان بازآفرینی در سازمان عمران به علت عدم توجه کافی و پویایی در این حوزه ، اکنون این کلانشهر در جایگاه انتهایی قرار گرفته است.
وی ایراد اساسی در این باره را کیفیت مداخله مدیریت شهری در اجرای این پروژه ها دانست و بیان داشت: سوق دادن پروژه ها به کارهای ابتدایی و جزئیات نامناسب و غیربومی از یک سو و عدم لحاظ اولویت های یک طرح در تعریف پروژه های اجرایی بدون توجه به سند بازآفرینی شهر و اولویت های آن، محل اشکال جدی دیگریست که به چشم می خورد.
وی خواستار بررسی راهکارهای لازم برای ایجاد مدیریت یکپارچه بافت تاریخی رشت و مدیریت مستقل بازآفرینی با تجدید نظر در ساختار اداری موجود شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.