عظیم بلبل آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مدیریت مصرف مانع از مصرف نیست، افزود: اعتقاد داریم به میزان ضروری و مورد نیاز می توان از انرژی برق استفاده کرد اما تاکید بر این است که از انرژی برق، هوشمندانه، صحیح و بهینه استفاده شود.
وی مدیریت مصرف را نیاز به همراهی همگانی دانست و گفت: مدیریت مصرف نه تنها در سطح ملی بلکه به لحاظ جهانی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه با اقدامات بسیار کوچک و ساده می توان بدون هیچ هزینه ای مدیریت مصرف را اعمال کرد، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر چنانچه درجه کولر را بین 24 تا 26 درجه تنظیم کنید همین اقدام کوچک، حدود 10 درصد مصرف برق را کاهش می دهد که این امر نه تنها به اقتصاد خانواده کمک می کند و هزینه های مصرف برق را کاهش می دهد، بلکه اثرات بسیار مثبتی نیز در اقتصاد ملی دارد.
بلبل آبادی یادآور شد: صنعت برق بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است؛ به عنوان مثال برای احداث یک نیروگاه یک هزار مگاواتی با تجهیزات مربوطه و شبکه های انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم و علاوه بر آن ساخت این نیروگاه پنج تا شش سال زمان خواهد برد.
به گزارش ایرنا، با راهکارهایی ساده همچون نصب سایبان بر روی موتور کولر، خاموش کردن لامپ های اضافی ، استفاده از لامپ های کم مصرف و همزمان مصرف نکردن وسایل پر مصرف برقی می توان خاموشی ها را کاهش داد.
همچنین مشترکان در ساعت های اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و در شب از ساعت 20 تا 24 از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی، فر برقی و سشوار استفاده نکنند.
گیلان بیش از یک میلیون و 400 هزار مشترک دارد که حدود 80 درصد مشترکان خانگی هستند که حدود 50 درصد مصرف برق استان مربوط به آنهاست.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.