به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ رامین همتی روز یکشنبه در نشست با فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل در اداره منابع طبیعی آستارا افزود: به علت کمبود نیرو و امکانات در یگان حفاظت منابع طبیعی، مشارکت مردم و دامداران در حراست از اراضی جنگلی ضروری است و دستگاه های مجری خانه های بوم گردی در ساخت خانه ها، به حفظ منابع طبیعی و جنگل ها دقت و با اداره های منابع طبیعی همکاری کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل هم گفت: باید بسترهای اشتغال روستائیان در مناطق جنگلی فراهم شود تا با انگیزه مضاعف در صیانت اراضی ملی همکاری کنند.
سرهنگ یوسف فتحی ادامه داد: فرهنگ سازی حفظ منابع ملی با مشارکت دستگاه های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد ضرورت دارد و هموطنان، تخلفات حوزه اراضی ملی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 1504 اطلاع‌ دهند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم اظهار کرد: در 30 سال گذشته بخش زیادی از جنگل های هیرکانی ار بین رفته و باید پاسگاه های حفاظت منابع طبیعی به نیرو و ابزار امنیتی مجهز شوند.
نسرین غزنوی افزود: جنگل در تولید اکسیژن نقشی مهم دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی آستارا، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه وارد می کنند.
وی یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با دو واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند و تعداد نیرو جوابگوی نیاز نیست.
استان گیلان دارای 565 هزار هکتار جنگل و 245 هزار هکتار مرتع و استان اردبیل دارای یک میلیون و 50 هکتار مرتع و 65 هزار هکتار جنگل است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.