عضو شورای شهر رشت گفت: در آخرین انتخابات شورای شهر رشت امکان حضور گزینه بومی برای شهرداری وجود داشت که باید از کسانی که به نحو ممکن گزینه‌های بومی را منصرف کردند درباره چرایی آن سئوال کرد.

بهراد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رشت، در خصوص نامه اخیر شورای شهر رشت به فدراسیون فوتبال پیرامون داوری بازی داماش گیلان و نحوه تاثیرگذاری شورا در روند رسیدگی به وضعیت این تیم، اظهار داشت: مسلما شورای شهر به جهت جایگاه حقوقی قادر به تاثیرگذاری در این امر نیست اما باید به عنوان صدای مردم و تریبونی که بازتاب افکار جامعه است، در جهت آشکار کردن ظلم و بی عدالتی در حق دو تیم سپیدرود و داماش گام بردارد.

خودخواهی اعضا در روند انتخاب شهردار دلیل وضعیت موجود است

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص دلیل عدم احراز صلاحیت گزینه‌های شورای شهر رشت توسط وزارت کشور گفت: علت این امر به نظر من بی‌توجهی شورا و خودخواهی اعضا در روند انتخاب شهردار است. به نظرم اگر منافع شهری بر منافع شخصی ترجیح داده می شد این اتفاق رخ نمی‌داد.

در انتخاب آخر امکان حضور گزینه بومی برای شهرداری وجود داشت

نماینده مردم رشت در پارلمان شهری در خصوص دلیل عدم انتخاب و معرفی گزینه‌های بومی برای تصدی پست شهرداری رشت با بیان اینکه با توجه به آیین نامه جدید وزارت کشور مبنی بر شرط نه سال مدیریت میانی برای شهردار رشت تعداد واجدین شرایط شهرداری که بومی و حاضر به حضور در این فرایند بودند بسیار کاهش یافت، گفت: به نظر من انتخاب قلی‌زاده به لحاظ توان فنی ایشان انتخاب درستی بود اما در انتخاب آخر امکان حضور گزینه بومی وجود داشت که باید از کسانی که به نحو ممکن گزینه های بومی را منصرف کردند درباره چرایی آن سئوال کرد.

ذاکری با بیان اینکه در مورد احراز صلاحیت روند قانون کاملا مشخص است، افزود: از نظر من در دو مورد اول نتیجه قابل پیش بینی بود اما در مورد قلی زاده با توجه به استمزاج قبلی انتظار من تایید صلاحیت ایشان بود.

دنبال منفعت و چینش خاصی در شهرداری نیستم

این عضو شورای شهر رشت در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص پیش‌بینی شرایط احراز صلاحیت آخرین گزینه شهرداری رشت گفت: آخرین گزینه هنوز به وزارت کشور معرفی نشده است. به نظر من پیش‌بینی صلاحیت افراد به لحاظ اخلاقی کار صحیحی نیست هر چند از قول من تیتری مبنی بر عدم صلاحیت ایشان منتشر شد اما بحث من رد مطلبی که عضو دیگر شورا در قطعیت تایید ایشان گفت، بود.چون هیچوقت به خود اجازه اظهار نظر قطعی در این باره نمی دهم.

ذاکری در پایان با تاکید بر اینکه من به آقای حاج محمدی رای ندادم چرا که گزینه غیر بومی با توان ایشان را برای رشت مناسب نمی‌دانم و از تکرار این موضوع هم ابایی ندارم زیرا دنبال منفعت و چینش خاصی در شهرداری نبوده و نیستم خاطرنشان کرد: ضمن احترام به ایشان و سایر اعضای شورا بر نظر خود نیز پافشاری خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.