به گزارش خبرنگار ایرنا علی داوودی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز خدمات سلامت جامع بهداشتی غازیان بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به تغییر شیوه زندگی، ابتلا به بیماری فشار خون در کشور افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت در گیلان همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت ماه طرح ملی پیشگیری از فشار خون در سراسر کشور و برای همه اقشار جامعه اجرا می شود.
داوودی با بیان اینکه 20 درصد از علت مرگ در جامعه بر اثر ابتلای افراد به فشار خون بالاست تاکید کرد: باید با انجام برنامه های لازم در خصوص پیشگیری و آموزش های مرتبط برای انجام خود مراقبتی و پرهیز از خوددرمانی ، میزان ابتلا به فشار خون را که به مرگ خاموش معروف است، کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه پوشش خدمات نظام شبکه بهداشت در بندرانزلی کامل است گفت: طرح تحول سلامت که در دولت تدبیر و امید اجرایی شده تا کنون خدمات چشمگیری را در راستای توسعه مراکز خدمات سلامت به مردم ارائه داده است..
داوودی با اشاره به اینکه خدمات سلامت شهری غیر فعال تر از خدمات نقاط روستایی است تاکید کرد: بهورزان روستاها تمامی اطلاعات مربوط به خانواده های روستاییان را به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار دارند در حالیکه در شهرها باید منتظر حضور شهروندان در مراکز خدمات سلامت باشیم.
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان انزلی با اظهار تشکر از همه کسانی که نقشی در توسعه خدمات‌رسانی به مردم انزلی دارند گفت: افتتاح چنین مرکزی برای خدمات رسانی در راستای سلامت شهروندان با اعتبار حدود 650 میلیون تومان در دورانی که دولت به شدت با کمبود اعتبارات مواجه است کار بزرگی است.
اسماعیل حیدری آزاد افزود: افتتاح این مرکز خدمات جامع سلامت شهری موجبات خدمات رسانی به 24 هزار نفر از شهروندان بندرانزلی را فراهم می سازد.
فرماندار تاکید کرد: با تدابیر دولت تدبیر و امید شاهد آنیم که در بندرانزلی پوشش نظام شبکه بهداشت کامل بوده و طرح تحول سلامت به خوبی در انزلی اجرا شده است.
به گزارش ایرنا مرکز خدمات سلامت جامع شهری دکتر محمود رفعتی در منطقه غازیان بندرانزلی در زمینی به مساحت 903 متر مربع و با زیربنای 475 متر در دو طبقه و با اعتبار حدود 650 میلیون تومان امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.