به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز سه شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در موسسه آموزشی دارالفنون این شهرستان گفت: این نمایشگاه شامل 10 غرفه و تا 25 اردیبهشت ماه صبح ها از ساعت 9 تا 14 دایر است.
پردل امیری نژاد افزود: آثار نمایشگاه شامل سفالگری، آینه کاری، گلیم، جاجیم، لباس سنتی، عروسک بافی و شیرینی های سنتی است و اداره های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی آن همکاری کرده اند.
معاون فرماندار آستارا هم گفت: در این شهرستان هنرمندان توانمند صنایع دستی فعالیت می کنند و نبود مکان ثابت عرضه و درآمد ناپایدار از مشکلات آنهاست.
کامبیز لقمانی مقدم افزود: آستارا سالانه میزبان چند میلیون مسافر است و باید متناسب با ذائقه گردشگران، برنامه های فرهنگی شایسته ای در آن برگزار شود.
یک هزار هنرمند صنایع دستی در آستارا فعالیت می کنند.

** روز جهانی ماما در آستارا گرامی داشته شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا روز سه شنبه در آئین روز جهانی ماما در این دانشگاه گفت: ماماها جهت کاهش مرگ و میر نوزادان و تامین سلامت مادران تلاش فراوان می کنند و از مهمترین اعضای جامعه پزشکی هستند.
اورنگ استقامت افزود: امروز حدود 30 کارشناس مامایی فارغ التحصیل شدند و مامایی نه یک شغل، بلکه هنر است و فعالان آن با تعهد و احساس مسئولیت خدمت می کنند.
اجرای موسیقی و میان پرده کمدی از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دانشگاه آزاد آن با سه هزار دانشجو فعال است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.