سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود گفت: هفتمین جشنواره بهار نارنج در لنگرود برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لنگرود،سمیه میربلوکی گفت : هدف از برگزاری این جشنواره بیان خواص دارویی بهارنارنج، جذب گردشگر، حفظ و احیای آیین‌های بومی و معرفی ظرفیت‌های استان گیلان است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود از استقبال خوب مردم از هفتمین جشنواره بهار نارنج خبر داد و تصریح کرد: لافندبازی، مراسم آتش بازی، اجرای برنامه طنز در قالب استندآپ کمدی، اجرا موسیقی فولکلور گیلان، موسیقی پاپ، اجرا مسابقات خانوادگی، اهدا تندیس جشنواره به باغداران نمونه شهرستان و ورزشکاران و چهره های فرهنگی شهر ، برپایی ۵۰ غرفه شامل عرقیات، صنایع دستی و … از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود و هنرمندان صنایع دستی در 40 غرفه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و همچنین غذا های محلی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: این هنرمندان در کنار محصولات خود به فروش و عرضه عرقیات دست ساز، شربت و مربای بهارنارنج، رشته خشکار و غذا های بومی و محلی خود پرداختند.

وی افزود: کومله، روستاهای پرشکوه، ملاط، کولاک محله، حاجی سرا و لیسه رود خاستگاه بهارنارنج این شهرستان است. واین جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله با همکاری فرمانداری، ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود در شهر کومله برگزار شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.