به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری آستارا افزود: جوانان در بسیاری از بخش های علمی، ورزشی و هنری سرآمد هستند و به واسطه همت و اراده این قشر در حال حاضر ایران در بخش های یاد شده جزو کشورهای تراز اول است.
وی اضافه کرد: بستر لازم برای رونق گردشگری و اشتغالزایی در شهرستان آستارا با برخورداری از تالاب، ساحل و طبیعت فراهم است اما متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی به نفع جوانان استفاده نشده است.
وی بیان کرد: هفته گذشته بازدید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ثبت آبشار لاتون آستارا در فهرست آثار ملی از آن جاذبه طبیعی انجام شد و در مراحل بعدی مناطقی نظیر تالاب استیل نیز در اولویت قرار خواهد گرفت.
رستم زاد گفت: برخی از گیاهان و میوه ها نظیر گل گاو زبان و تمشک در فصل گرما در طبیعت آستارا بصورت خود رو رشد می کنند و از این ظرفیت نیز باید در راستای آماده سازی و فروش محصولات یاد شده استفاده کرد تا بستر اشتغال جوانان فراهم شود.
فرماندار آستارا افزود: در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت باید از ظرفیت 10 سازمان مردم نهاد استفاده کرد و در تابستان امسال نیز شهرستان آستارا میزبان دو جشنواره ملی و بین المللی خواهد بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش سه خانه ورزش در روستاهای این شهرستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان راه اندازی شده و تا پایان امسال تعداد آنها به 9 خانه خواهد رسید.
وحید خاصی پور افزود: اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز با ایجاد هفت زمین ورزشی فوتبال در روستاهای آستارا موافقت کرده و در صورت اختصاص اعتبار، عملیات ساخت آنها آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: از جوانان 18 تا 35 سال در صورت ارائه طرح های کارآفرینی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت می شود و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره ورزش آستارا مراجعه کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن فعال هستند.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.