ولی داداشی عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طرح بارانداز راه آهن آستارا و پل تقاطع ریل و جاده در محدوده آن، با سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان و نظارت مهندسان ایرانی اجرا می شود و چندی پیش به دلیل مشکلات اسناد و ابهام در قراردادهای مالی ، نیمه تعطیل شده بود.
وی اظهار کرد: رکود نسبی این طرح ملی و مهم باعث اخراج 500 کارگر مربوطه شده بود که با توجه به اهمیت ادامه عملیات عمرانی این طرح و نگرانی خانواده های کارگران از بیکار شدن سرپرستان خود، موضوع را در وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری کردم.
داداشی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور وزیر اقتصاد، مسئولان و مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان سرمایه گذاری خارجی و چند مقام عالی رتبه مرتبط برگزار شد؛ موانع و مشکلات مالی طرح راه آهن و بارانداز آستارا بررسی و رفع شد.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مانعی بر روند اجرای طرح ملی راه آهن آستارا، بارانداز و پل تقاطع ریل و جاده در محدوده آن وجود ندارد و 500 کارگر برکنار شده این طرح نیز ظرف چند روز آینده بر سر کار خود باز خواهند گشت.
داداشی گفت: توقف یک طرح ملی نظیر راه آهن آستارا ضایعه ای بزرگ برای استان گیلان و کشور است و اخراج کارگران آن، قابل قبول نیست و مسئولان و مدیران اجرایی این طرح مهم، با احساس مسئولیت بیشتر در قبال آن و کارگران مربوطه، عملیات اجرایی آن را با جدیت پیگیری کنند.
راه آهن ملی آستارا - آستارا در فروردین ماه 97 با حضور مقامات عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح شد و قطارهای باری جمهوری آذربایجان و روسیه بارهای خود را از طریق آن به بارانداز آستارا حمل می کنند و کالاها با حمل و نقل ترکیبی و به وسیله کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال راه آهن آستارا به رشت و قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران راه اندازی و امکان انتقال کالا از بندرعباس و بندر چابهار به آستارا و سپس کشورهای اوراسیا فراهم خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا به عنوان یکی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.