به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در فرمانداری آستارا افزود: فرهنگ سازی در راستای تولید داخل و مصرف کالای ایرانی بهترین راه برای مقابله با قاچاق کالاست و در این راستا دولت از تولیدکنندگان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت می کند.
وی ادامه داد: رونق تولید در جامعه زمانی تحقق می یابد که مبادی قاچاق بسته شود و این امر مهم با همت مسئولان دستگاه های متولی و مردم میسر می شود.
وی اضافه کرد: دولت و مردم در طول سال هزینه های زیادی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر صرف می کنند و با پیشگیری و اجرای برنامه های فرهنگی می توان به مقابله با پدیده شوم اعتیاد برخاست.
رستم زاد بیان کرد: در سال 97 اقدامات خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا صورت گرفته اما اعضای کمیسیون مبارزه با مواد مخدر باید پیرامون آسیب های اعتیاد به صورت دقیق و علمی وارد عمل شوند.
رستم زاد گفت: با توجه به ساحلی بودن شهرستان آستارا می توان از این پتانسیل در جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان با برگزاری جشنواره ها، مسابقات ورزشی و علمی بخصوص در فصل تابستان استفاده کرد.
فرماندار آستارا با بیان این که خطر اعتیاد و آسیب های ناشی از آن، پشت در همه خانه‌ها نشسته است تاکید کرد همه باید نسبت به سرنوشت فرزندان خود و جامعه احساس مسئولیت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرزی آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با برپایی نمایشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها در راستای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر تلاش شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.