به گزارش خبرنگار ایرنا محب علی رنج ور روز پنجشنبه در نشست با فرماندار آستارا افزود: عمر مفید تاسیسات آبرسانی 25 تا 30 سال است اما در برخی از روستاهای شهرستان هایی نظیر آستارا تاسیسات فرسوده شده اند و کیفیت پایین آب نیز از جمله دلایل آن است.
وی اضافه کرد: در زمینه تامین منابع آب نباید به صورت جزیره ای عمل شود و تهیه طرح جامع برای این امر باعث رفع کاستی های حوزه آب خواهد شد.
وی بیان کرد: پس از تکمیل طرح سد لاستیکی آستارا، 100 لیتر در ثانیه بر میزان آب تولیدی آستارا اضافه خواهد شد و این امر می تواند بسیاری از مشکلات افت فشار آب به خصوص در فصول گرم سال را برطرف کند.
رنج ور گفت: به زودی سه حلقه چاه در روستای ویرمونی و دو حلقه چاه در روستای عباس آباد آستارا راه اندازی خواهد شد تا مشکل افت فشار آب در آن مناطق برطرف شود.
وی افزود: در هفته دولت سال گذشته مرحله نخست ساختمان آزمایشگاه میکروبی آب روستایی غرب گیلان با شش میلیارد ریال اعتبار در آستارا راه اندازی و تا پایان سال جاری نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد شد.
وی بیان کرد: این آزمایشگاه با نمونه برداری ماهانه و سنجش آزمایشگاهی، کیفیت آب شرب روستایی شهرستان های غرب گیلان نظیر تالش، ماسال، رضوانشهر و آستارا را کنترل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در سال گذشته 13 هزار و 426 فقره انشعاب جدید آب شرب به روستائیان گیلان واگذار شد و شمار مشترکان آبفار استان به 310 هزار خانوار رسید.
فرماندار آستارا هم گفت: این شهرستان با وجود بارش سالیانه یک هزار و 300 میلیمتر با کمبود منابع آب مواجه است و امیدواریم جلسات پیرامون طرح های آبرسانی کاربردی و نتیجه بخش باشد.
حسن رستم زاد افزود: مردم از افت فشار و کیفیت پایین آب در برخی از روستاهای آستارا گلایه مند هستند و در انتقال آب شرب شهری به روستای ویرمونی این شهرستان باید بررسی های لازم انجام شود.
محمد غزنویان مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا هم گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل طرح های آبرسانی روستاهای هودول و تلخان اختصاص یافته و تکمیل آن نیازمند 20 میلیارد ریال است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و 9 هزار و 760 خانوار آن تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.