فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در مراسم گرامیداشت روز معلم که در سالن انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آستارا یکی از باسوادترین شهرهای کشور است و این نشان از فرهنگ غنی مردم آستارا دارد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، فرماندار آستارا بیان کرد: اگر زحمات معلم های این دیار نبود قطعاً این عنوان به آستارا اطلاق نمی‌شد، آستارا را با هویت فرهنگی آن می شناسند و از شاخصه‌های مهم فرهنگی این شهرستان مرزی حضور معلمین دلسوز و متعهدی است که سرمایه های اجتماعی جامعه اند.

حسن رستم زاد آموزش را بزرگ‌ترین مسئولیت بشر دانست و گفت: این هدف متعالی و مهم همواره در تاریخ مورد توجه بوده و مقام معلم و تربیت انسانیت را تعلیم داده و توجه به این امر باید همواره در اولویت باشد.

نماینده عالی دولت در آستارا تلاش و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را قابل قیاس با هیچ مسئولیتی ندانست و گفت: معلم از تاثیرگذارترین افراد زندگی شخص می‌باشد و مسیر زندگی و گاهی شخصیت اجتماعی یک فرد را نیز تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه شغل معلمی از جایگاه ویژه ای نزد خداوند برخوردار است، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما از کاستی‌هایی رنج می‌برد و امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد تقویت سیستم آموزشی کشور باشیم.

فرماندار آستارا توجه به مقام معلم را از الزامات مورد توجه مدیران دانست و تصریح کرد: باید در کنار حفظ و ارتقای شان والای معلمان، برای حل مشکل معیشتی این قشر تلاش کنیم و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران، نگاه ویژه ای به جایگاه معلمان داشته و جهت رفع دغدغه های آنان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان‌اینکه معلمان باید سطح علم و دانش خود را افزایش و ارتقاء دهند، تصریح‌ کرد: برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش به مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی توجه و اهمیت ویژه داده شود.

رستم زاد توجه به معلمان در دوران پس از خدمت را نیز از نکات دارای اهمیت دانست و بیان کرد: معلمان، نجات بخش انقلاب در مواقع حساس بوده و معماران آینده نظام هستند و شأن آنها باید در طول خدمت و دوران بازنشستگی حفظ شود.

اجرای سرود توسط دانش آموزان و قرائت شعر زیبایی توسط دانش آموز روشندل خردسال، اجرای موسیقی و همچین تجلیل از معلمان بازنشسته و معلمان برتر مدارس آستارا از دیگر بخش های این آیین بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.