حمیدرضا سلیمانی رئیس اداره جهاد کشاورزی استانه اشرفیه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نشاء به صورت سنتی و توسط عباس پور یوسف یکی از کشاورزان منطقه صورت گرفته و از نوع رقم دم زرد است.
وی گفت: همچنین اولین کشت مکانیزه برنج نیز امسال در سطح دو هزار متر مربع از اراضی روستای پایین رودپشت بخش بندرکیاشهر این شهرستان انجام شده، این کشت از نوع رقم هاشمی بوده و توسط محمد ابراهیمی یکی از کشاورزان منطقه صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود 760 دستگاه ماشین نشاء کار برنج در آستانه اشرفیه اظهار داشت: با توجه به توسعه بخش مکانیزاسیون در این شهرستان انتظار می رود در فصل زراعی امسال حدود 80 درصد از اراضی زیر کشت برنج این منطقه بصورت مکانیزه کشت شود.
سلیمانی سطح زیر کشت اراضی برنج آستانه اشرفیه را 23 هزار و 570 هکتار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 16 هزار و 276 هکتار از اراضی این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شده که پیش بینی می شود امسال این میزان به حدود 19 هزار هکتار افزایش یابد.
وی هاشمی ، جمشید جو، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه را به عنوان مهمترین ارقام برنج آستانه اشرفیه نام برد و یادآور شد: در فصل زراعی گذشته بیش از 61 هزار تن برنج سفید توسط کشاورزان این منطقه تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی به پایان عملیات شخم زمستانه در اراضی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در 66 درصد از اراضی منطقه نیز خزانه گیری صورت گرفته است.
به گفته سلیمانی شخم زمستانه در حدود 70 درصد از اراضی شهرستان آستانه اشرفیه به صورت سنتی و در 30 درصد دیگر بصورت مکانیزه انجام شده است.
وی یادآور شد: بارندگی های شدید و مداوم ماه های فروردین و اردیبهشت موجب شده تا انجام عملیات شخم زمستانه و خزانه گیری اراضی آستانه اشرفیه امسال با تاخیر انجام شود و بر اثر بارش شدید باران ،بین 10 تا 35 درصد خسارت به خزانه مزارع برنج کشاورزان این شهرستان وارد شده است.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.