به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه آستارا در سالن انقلاب این شهرستان افزود: بارانداز راه آهن آستارا با 60 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی ساخته می شود و اولویت اشتغال در این طرح با افراد بومی شهرستان است.
وی بیان کرد: در روزهای آینده با سفر رئیس جمهوری کشور آذربایجان به تهران گذر مرزی 45 کیلومتر با حذف روادید برای مرزنشینان آستارا پیگیری خواهد شد و در این رابطه رایزنی های مقدماتی صورت گرفته است.
وی مشکل آب شرب را در روستاهای شهرستان آستارا یک معضل دانست و گفت: برای احداث سد لاستیکی ملاهادی 180 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و با بهره‌برداری از سد لاستیکی، 80 درصد مشکل آب شرب آستارا و لوندویل برطرف خواهد شد و این طرح سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
داداشی با اشاره به طرح تعریض جاده آستارا به اردبیل افزود: این طرح نیازمند 20 هزار میلیارد ریال اعتبار است و فاز اول آن با 200 میلیارد ریال اعتبار تا روستای بهارستان به طول 12 کیلومتر در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیمارستان 132 تختخوابی این شهرستان مجهز به دستگاه های سی تی اسکن و ام آر آی خواهد شد و بیمارستان 20 تختخوابی لوندویل نیز با مشارکت بنیاد علوی به بهره برداری خواهد رسید.
وی یکی از مهمترین مشکلات روستانشینان مناطق سخت گذر حیران آستارا را نبود گاز عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با اختصاص اعتبار لازم تعدادی از روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند و به برخی از آنها ظرف یک سال آینده گازرسانی خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.