به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا روز چهارشنبه در این آئین در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان گفت: آستارا از هویت و شاخصه مهم فرهنگی برخوردار است و این را مدیون تلاش های معلمان دلسوز و متعهد این شهرستان هستیم.
حسن رستم زاد آموزش را بزرگ‌ترین مسئولیت بشر ذکر کرد و افزود: تلاش فعالان عرصه تعلیم و تربیت قابل مقایسه با هیچ مسئولیتی نیست و معلمان شخصیت اجتماعی افراد جامعه را شکل می دهند و نقش غیر قابل انکاری در تربیت نیروی انسانی دارند.
وی اضافه کرد: نظام آموزشی ما از کاستی هایی رنج می‌برد و امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد تقویت سیستم آموزشی کشور باشیم و دولت از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات معیشتی معلمان دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان‌اینکه معلمان باید سطح علم و دانش خود را افزایش و ارتقاء دهند، تصریح‌ کرد: برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش به مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی توجه و اهمیت ویژه داده شود.
رستم زاد گفت: معلمان در جامعه از رسالت و جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و ما مسئولان و مدیران، در سایه زحمت های معلمان به مناصب و مسئولیت ها دست یافته ایم.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز گفت: در دو سال گذشته با تلاش مسئولان شهرستان، مشکلات تامین معلم مقطع پیش دبستانی برطرف شد و امیدواریم در سال جاری، کمبود معلمان در برخی پایه های تحصیلی برطرف شود.
وی افزود: در اجرای طرح سند تحول بنیادین با همکاری دبیران و مدیران مدارس، اقدامات خوبی در آستارا انجام شده و مشارکت خیران در رفع کاستی های مدارس قابل تقدیر است.
وی از خیران برای ساخت مدرسه در مناطق محروم این شهرستان دعوت کرد و ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی در دستور دولت قرار دارد و در سال جاری مدارس کانکسی آستارا برچیده و ساختمان جدید آموزشی برای دانش آموزان ساخته خواهد شد.
اجرای سرود، موسیقی، شعرخوانی و تجلیل از خیران و مفاخر فرهنگی آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آن به 17 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.