به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا نازک کار روز چهارشنبه در بازدید از راه های روستایی آستارا افزود: خدمات رسانی در حوزه راهداری گیلان با 417 دستگاه خودرو انجام می شود و در دو سال اخیر میانگین عمر ناوگان راهداری استان از 29 سال به 26 سال کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار لازم نسبت به نوسازی ناوگان اداره کل راهداری استان گیلان اقدام خواهد شد و این امر در آستارا به لحاظ موقعیت حساس آن در اولویت است و امیدواریم در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای نوسازی ناوگان راهداری اعتبار لازم اختصاص پیدا کند.
وی بیان کرد: مطالعات لازم پیرامون طرح چهار بانده کردن بخشی از محور آستارا-اردبیل انجام شده و در صورت اختصاص اعتبار و انتخاب پیمانکار این طرح با هدف کاهش تصادفات جاده ای اجرا خواهد شد.
نازک کار گفت: در ایام پربارش سال شاهد ریزش کوه در منطقه آقچای در محور آستارا-اردبیل و برخی از راه های روستایی شهرستان هستیم و اصلاح نقاط حادثه خیز در دستور کار اداره کل راهداری استان قرار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در فروردین ماه امسال حدود 80 هزار نفر از مرز آستارا تردد کردند و این شهرستان به عنوان دروازه اروپا و با برخورداری از خط ریلی نقش مهمی در زمینه های اقتصادی و تجاری منطقه دارد و باید نگاه ویژه ای به آن شود.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با حوزه استحفاظی یک هزار و 900 کیلومتر راه های اصلی و فرعی و همچنین بالغ بر 9 هزار کیلومتر انواع راه های روستایی متولی نگهداری راه های استان گیلان است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.