رئیس دانشگاه گیلان درباره این همایش به خبرنگار ایرنا بیان داشت: همایش مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشم توسط دانشگاه علامه طباطبایی و با میزبانی و مشارکت دانشگاه گیلان و شبکه دانشگاه های راه ابریشم از امروز در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه گشایش یافت.
احمد رضی اظهار داشت: در این همایش که با معرفی ظرفیت های مناطق مختلف ایران برای مشارکت پروژه راه ابریشم در قاره آسیا در دانشگاه گیلان درحال برگزاریست، پژوهشگران کشورهای از جمله روسیه، چین، ایتالیا و ... شرکت دارند.
وی اظهار داشت: موضوع های عمومی محیط زیست از جمله احترام به محیط زیست در ادبیات باستانی و مدرن منطقه جاده ابریشم، نقش تاریخی حوضه های آبی در شکل گیری تمدن ها، رویه های حقوقی و محیط زیست در منطقه ابریشم جاده، مدیریت بحران آب و جلوگیری از جنگ های آب، اقتصاد کشاورزی و همکاری بین منطقه ای در منطقه جاده ابریشم از جمله محورهای این همایش است.
رضی ادامه داد: مدیریت بحران آلودگی هوا در منطقه ابریشم جاده، اقتصاد انرژی و آسیب های زیست محیطی آن، مدیریت بحران انرژی در منطقه جاده ابریشم، نقش رسانه ها در شکل گیری محیط زیست، فرهنگ حفاظت در منطقه ابریشم جاده، مدیریت اجتماعی بحران های زیست محیطی در منطقه جاده ابریشم، بحران های زیست محیطی و تاثیر آنها بر زندگی اجتماعی انسانی، محیط زیست پایدار و اقتصاد پایدار از دیگر محورهای این همایش است.
سومین دوره همایش های بین المللی مطالعات راه ابریشم با عنوان همایش مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشمی فردا (پنجشنبه) در دانشگاه گیلان به کار خود پایام می دهد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.