مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملکرد هیات های ورزشی گیلان در سال 97 توسط کارشناسان این اداره مورد بررسی و در نهایت هیات های برتر در حوزه های قهرمانی و همگانی معرفی شدند.
مریم بخشی افزود: بر اساس شاخص های 10 گانه و تلاش‌های کارشناسان معاونت ورزشی اداره کل و طبق ارزشیابی انجام شده، هیات تکواندو گیلان با 912 امتیاز عنوان برترین هیات این استان را به خود اختصاص داد؛ همچنین هیات کشتی با 891 امتیاز عنوان دوم برترین هیات های گیلان را کسب کرد و هیات فوتبال نیز با 890 امتیاز به عنوان سومین هیات برتر ورزش گیلان در سال 97 شناخته شد.
وی ادامه داد: در حوزه ورزش های همگانی نیز که 10 فدراسیون ورزشی فعالیت می‌کنند ، هیات ورزش های رزمی با کسب 832 امتیاز عنوان برترین هیات استان در کسب کرد، هیات کونگ فو و هنرهای رزمی با 767 امتیاز در رتبه دوم هیات های ورزشی گیلان قرار گرفت و هیات ورزش های همگانی با 716 امتیاز عنوان سوم هیات های برتر گیلان در بخش ورزش های همگانی را کسب کرد.
بخشی با اشاره به منصفانه بودن اعتبارات ورزشی بر اساس برنامه محوری اضافه کرد : اعتبارات به هیات‌های ورزشی بر اساس برنامه محوری تخصیص داده خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری حداقل دو رویداد بزرگ و خاص ورزشی را در گیلان میزبانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 برای اولین بار، 35 اردو و مسابقه ملی و بین المللی در گیلان را میزبانی کردیم که از بسیاری از استان‌ هایی که در تیپ یک وزارت ورزش قرار دارند، بالاتر است.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به المپیک 2020 ژاپن نیز اشاره کرد و گفت: حضور و کسب مدال در این مسابقات برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل از سال گذشته ستاد بازی ‌های المپیک و پارالمپیک تشکیل شده و قصد داریم با حمایت از امیدهای ورزش گیلان، سهمیه های بیشتری در المپیک داشته باشیم .
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.