به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز سه شنبه در مسجد روستای عباس آباد این شهرستان گفت: با وجود فعالیت های فرهنگی و آموزشی، در جاده ها تصادف روی می دهد و رانندگان و سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی و راکبان موتورسیکلت ها از کلاه ایمنی استفاده کنند.
حسن رستم زاد افزود: مسئولان به برگزاری دوره های آموزشی، ترویج فرهنگ ترافیک و شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز راه ها اقدام کنند و در رسیدگی به آبادانی روستاها کوتاهی نشود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا هم گفت: با افزایش دمای هوا استفاده از موتور سیکلت به خصوص در روستاها افزایش می یابد و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی ضروری است.
رمضان دانش افزود: محور آستارا-اردبیل با جاذبه های طبیعی میزبان گردشگران است و تعریض و روشنایی محدوده آقچای آن برای کاهش تصادفات نیازمند اعتبار است.
وی اضافه کرد: آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران و پیشگیری از تصادفات از هدف های طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت است و اولیای دانش آموزان و معلمان در فرهنگ سازی برای کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.
شهرستان آستارا دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.

**همایش مروجان سلامت در آستارا برگزار شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه در همایش مروجان سلامت در این اداره گفت: بسیاری از بیماری ها و اختلالات با آموزش و اقدام های حمایتی قابل پیشگیری است و دانش آموزان با فراگیری سرفصل های سلامت، آنها را به همسالان خود انتقال می دهند تا زنجیره سلامت در مدارس تکمیل شود.
نظام عباسی ترویج مفاهیم سلامت، بهبود الگوهای تغذیه، پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز، بیماریابی، درمان دانش آموزان مبتلا به مشکلات سلامتی و افزایش مشارکت مدارس را از هدف های طرح مروجان سلامت اعلام کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.