دبیر اجرایی نمایش‌های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان گفت: همزمان با جشن‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای اجرایی، نمایش های خیابانی در ۱۰ شهرستان گیلان برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی احمدنیا با اشاره به فعالیت‌های کارگروه توسعه تئاتر گیلان، گفت: این کارگروه به‌دستور استاندار گیلان بعد از برگزاری دو نشست با هنرمندان و سمن‌های فعال در حوزه تئاتر به منظور حمایت، پیگیری فعالیت‌ها و مطالبات تئاتری‌ها به دبیری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل شد.

دبیر اجرایی نمایش‌های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان از اجرای جشنواره تئاترهای‌خیابانی در گیلان همزمان با جشن‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی خبر داد و افزود: این نمایش‌های خیابانی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گیلان و مشارکت فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان به‌منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارتقای حقوق شهروندی در ۱۰ شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رشت، انزلی، لاهیجان، تالش، آستارا، آستانه اشرفیه، لنگرود، شفت، رضوانشهر و رودسر برگزار کننده این تئاترها از هفتم اردیبهشت به مدت پنج روز با ۱۱۸ اجرا هستند.

احمدنیا از اجرای ۱۴ نمایش خیابانی در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام فراخوان، ۴۵ اثر به دبیرخانه کارگروه ارسال که با داوری‌های انجام شده برای ۱۴ اثر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای نمایش صادر شد.

وی اضافه کرد: «آرزوهای بزرگ»، «حکم جلب»، «رضا موتوری»، «عشق و باغ»، «رمز وای فای شما چنده؟»، «این کار اسمش چیه؟»، «اگر به من کمک کنی»،«انسان های رنگارنگ»، «متدتکتینگ»، «کابوس های پلنگی»، «وارش»، «مسئول»،«اگر دربند مانی» و «بالهایش» از نمای‍ش‌های مذکور است.

دبیر اجرایی نمایش های خیابانی کارگروه توسعه تئاتر گیلان از اجرای یک نمایش با هنرمندی معلولان رشتی خبر داد و افزود: نمایش« این کار اسمش چیه» به کارگردانی ایمان قاطعی فر با هنرمندی معلولان و توانخواهان رشت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نمایش‌های مذکور، همچنین یک نمایش فرعی با نام«بهار تیته» در دو شهرستان لنگرود و رودسر اجرا می‌شود.

احمدنیا تصریح کرد: وفاق، مشارکت و انسجام اجتماعی، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ ایران اسلامی، شهر و شهروندی، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی و ... و آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها از موضوعات این نمایش‌های خیابانی است.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.