فرماندار بندرانزلی گفت: نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی مقتدرانه عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان بندرانزلی در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت شهید بایندر گفت: نیروی دریایی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران درتمام جهان صاحب برند است و در آب‌های بین‌المللی مقتدرانه عمل می کند.

وی همچنین اظهار کرد: دنیا به دنبال صلح و آرامش است و صلح و دوستی و برابری و مودت مهمترین پیام نیروهای مسلح ایران است.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه گردشگری و صیادی مهمترین منابع درآمدی شهروندان انزلی است افزود: مقدمات لازم برای همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین حضور سرمایه گزاران در انزلی فراهم شده تا بندرانزلی از شهر مسیر سفر به مقصد سفر تبدیل شود.

حیدری آزاد با اشاره به وجود بیش از 67 درصد مجموعه اقامتی گیلان در بندرانزلی گفت: در تلاشیم بندرانزلی به قطب گردشگری گیلان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: تمامی مجتمع های اقامتی و اماکن پذیرایی گردشگری حلال را در دستور کار دارند .

فرماندار انزلی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت شهیدان بایندر افزود: شهادت دو برادر در شمال و جنوب کشور در سال 1320 و در دفاع از وطن در برابر متجاوزان به میهن ، نشان از وطن پرستی این شهدا دارد.

حیدری آزاد همچنین اظهار کرد: این خاک و وطن تاریخ و زمان نمی‌شناسد و هر کس که در راه دفاع از میهن و برای وطن جان خود را اهدا کند، شهید است .

ناوسروان‌ یدالله‌ بایندر ‌ در سال 1320 مسوولیت‌ کفالت‌ فرماندهی‌ نیروی‌ دریایی‌ در دریای خزر را به عهده‌ داشت. در آخرین ساعات شب دوم شهریور 1320 به دولت ایران اطلاع داده شد به خاطر بی‌توجهی به خواسته متفقین مبنی بر اخراج نیروهای آلمانی، ارتش دو کشور به شمال و جنوب ایران حمله خواهند کرد. به فاصله چند ساعت از زمین و هوا و دریا کشور ما در معرض تهاجم قرار گرفت. در شمال نیروهای حمله کننده با خشونت بندر انزلی را از زمین و هوا مورد تهاجم قرار داده و باعث کشته ‌شدن ناو سروان یدالله بایندر شدند.

شهید یدالله بایندر فرزند مرحوم علی‌اکبر بایندر (پدر 3 شهید) از تیره ترکان آق قویونلو ( بایندریه ) بود. مزار وی هم اکنون در محوطه باراندازهای بندر انزلی در اداره کل بنادر و دریانوردی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.