به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در جلسه ساماندهی و آزادسازی حرایم رودخانه های استان افزود: باید به گونه ای به آزادسازی حرایم رودخانه ها کمک کنیم که مردم بتوانند در جایی دیگر به زندگی شان ادامه داده و دچار ویرانی نشوند.
وی خاطر نشان کرد: اکنون فضای عمومی کشور و استان برای تخلیه بخشی از تصرفات حریم رودخانه ها آماده است چراکه متوجه هستند تصرف بستر، موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود از این رو بایستی با تخصیص اعتبارات برای زمین و ساخت و ساز مردم کمک کنیم تا بتوانند از مکان های پرخطر جابجا شوند.
سالاری با اشاره به وجود 54 رودخانه اصلی در استان گفت: آب منطقه ای گیلان بایستی در گام اول با عکسبرداری و نقشه برداری جدید، تصرفات را استخراج و موضوع را به دستگاه های مربوطه اعلام کند و حد بستر ، حریم کمی و کیفی روی نقشه درج شود.
وی اضافه کرد: باید نقاط بحرانی و گلوگاه در حرایم رودخانه ها به فرمانداران اعلام و برای بازکردن مسیر اهتمام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه گفت: یک هزار و 590 مورد تصرفات در حرائم رودخانه ها وجود دارد که 130 هکتار از آن، بستر و 10 هکتار حریم است.
وحید خرمی افزود: 81 مورد مسکونی ، یک هزار و 283 مورد کشاورزی و 145مورد تصرفات یادشده تفریحی است که بیشتر آنها آلاچیق ها هستند.
وی همچنین از آزاد سازی 154 هکتار از بستر حریم رودخانه ها خبر داد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.