پریسا کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 26 هزار نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال به کتابخانه های عمومی استان اهداء شد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل دو برابر شده است.
وی اظهار داشت : همچنین طی مدت یادشده علاوه بر منابع اهدایی، با هدف بروزرسانی منابع کتابخانه ها، حمایت از نویسندگان و ناشران بومی استان و تقویت منابع بوم شناسی کتابخانه ها، بیش از یک هزار نسخه کتاب به ارزش 368 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، خریداری و در اختیار اعضای کتابخانه ها قرار داده است.
وی در ادامه به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با «انجمن مردم نهاد حامی» در زمینه اجرای طرح «کوله کتاب» با هدف توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و فرهنگی در مناطق دور افتاده و محروم نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ارزشمند از ابتدای سال 1397، با ارسال 10کوله کتاب حاوی 100 عنوان کتاب در موضوعات مختلف چون کودک و نوجوان، رمان و سبک زندگی در مناطق روستایی سخت گذر و کمتر توسعه یافته شهرستان های رشت، آستارا، لاهیجان، شفت، لنگرود، آستانه اشرفیه و رودبار اجرایی شد.
کرمی در ادامه به همکاری با دستگاه های اجرایی و موسسات مختلف فرهنگی در حوزه گسترش فرهنگی مطالعه در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در سال 1397 هشت تفاهم نامه همکاری با دستگاه ها و موسسات استان منعقد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به نقش پررنگ کتابخانه های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یادآور شد: شاخص های مطالعه در استان افزایش یافته است.
کرمی افزود: سرانه مطالعه گیلانی‌ها در سال 97 در مقایسه با سال 96 در شاخص عضویت 17.5 درصد، امانت کتاب 36 و در شاخص منابع کتابخانه ای رشد دو درصدی داشته است.
استان گیلان با داشتن 104 باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل و عضویت بیش از 64 هزار گیلانی در این کتابخانه ها، از لحاظ شاخص های مطالعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.