محمدباقر بشردانش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در تشریح عملکرد سال گذشته حوزه مدیریت خدمات شهری شهرداری رشت افزود: هماهنگی و نظارت بر اجرای عملیات لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود به طول تقریبی 16 کیلومتر و انجام 55 مرحله پاکسازی محلات با همکاری سازمان مدیریت پسماند، مناطق پنجگانه شهرداری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از دیگر اقدمات در این حوزه است.
وی اظهار داشت: در این مدت 59 کارگاه غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی در مناطق مختلف رشت شناسایی و به مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری معرفی، 17 نقطه بحرانی دارای ریزش آبشستگی در جداره رودخانه های گوهررود و زرجوب شناسایی و به معاونت عمرانی اعلام شده است.
رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود 25 کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد؛ پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد، این رودخانه یکی از دو شاخه رودخانه سفیدرود است که از رشت می گذرد، زرجوب در گذشته پر از آب و زیستگاه ماهیان رودخانه ای بود اما امروز آلوده و غیرقابل استفاده شده است.
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات 700 متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه 40 کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد اما امروز در آلودگی غرق شده است.
بشردانش در ادامه گفت: تولید چهار پویانمایی با موضوعات خدمات شهری، پیگیری روند اجرایی درباره کنترل شیرابه زباله و بهسازی لندفیل سراوان، شناسایی 88 مکان از نقاط دارای مشکل آبگرفتگی و ابلاغ به مناطق برای رفع مشکل و شناسایی نهرهای در سطح شهر که تعداد 44 مورد ساخت و ساز خلاف بر روی آنها انجام شده و ارجاع به معاونت شهرسازی برای تعیین تکلیف از جمله دیگر خدمات در این مدت است.
وی در بخش دیگری از گفت وگو با اشاره به برنامه های پیش رو در حوزه خدمات شهری در کلانشهر رشت بیان داشت: برنامه ریزی برای خرید ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری، هماهنگی برای خرید سطل های زباله مکانیزه، بررسی طرح های مربوط به انعقاد قرارداد با پیمانکاران در راستای پاکسازی رودخانه ها و حاشیه رودخانه های بین شهری و لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود از جمله برنامه های پیش رو در سال جاری است.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت خاطر نشان کرد: برنامه ریزی در راستای اجرای پروژه آب خام فضای سبز شهری، برنامه ریزی اجرای نگهداری تعمیرات و لایروبی شبکه های آبهای سطحی شهر رشت و تعیین جایگاه مناسب برای نخاله های ساختمانی از جمله دیگر برنامه هاست.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.