مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: برنامه سفره صبحانه سلامت برای کودکان کار با همکاری بهزیستی و معاونت غذا و داروی این دانشگاه و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
طلعت کاویانی اظهار داشت: در این برنامه علاوه بر بهره مندی کودکان از سفره سلامت برنامه آموزشی با هدف ارتقاء سلامت و تغذیه سالم نیز برای کودکان تحت پوشش مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده بهزیستی گیلان برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: کودکان شرکت کننده در این مراسم از مباحث اولیه سلامت و ایمنی غذا اطلاعات کسب کردند.
*برگزاری دوره های آموزشی ایمنی مواد غذایی در مدارس
همزمان با هفته سلامت، به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، دوره های آموزشی مختلف با محوریت بهداشت و ایمنی مواد غذایی در واحدهای آموزشی استان برگزار شد.
معان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: این دوره های آموزشی با توجه به اهمیت و نقش امنیت غذایی و انتخاب مواد غذایی سالم در سلامت افراد و لزوم افزایش سطح آگاهی و سواد سلامت جامعه، در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد.
زهرا حصاری بیان داشت: در برگزاری این دوره های آموزشی درباره مقوله های مرتبط با بهداشت و ایمنی مواد غذایی، نشانگر های رنگی تغذیه و برچسب مواد غذایی اطلاع رسانی شده است.
وی اظهار داشت: همایش پیاده روی و سفره سلامت نیز در برخی از واحدهای آموزشی استان گیلان برگزار شد.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده؛ دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت جمعیت و خانواده روز شمار هفته سلامت است.
شعار امسال هفته سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.