رئیس شورای اسلامی رشت دوشنبه گذشته در جلسه هفتگی شورای این کلانشهر گفته بود، از وزارت کشور و دفتر امور شوراها با او تماس گرفته و خواستند که طی چند روز آینده انتخاب شهردار را متوقف کنیم.
سید امیرحسین علوی گفت که شورای اسلامی کلانشهر رشت برای انتخاب شهردار تعللی نداشته و پنجشنبه هفته جاری تصمیم نهایی را می گیریم.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال گذشته پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد.
پس از این؛ حامد عبداللهی از اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب معرفی شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد؛ حجت جذب دیگر عضو شورای اسلامی این کلانشهر نیز به عنوان دیگر شهردار منتخب برگزیده شد که صلاحیت او نیز به دلیل نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی احراز نشد.
در ادامه فرایند انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا ، در چهارم اسفندماه سال گذشته حسین علیقلی زاده با 11 رای اعضا، به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد.
در زمان حاضر علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.