به گزارش خبرنگار ایرنا، شایان ناصری روز چهارشنبه در بازدید کارشناسان محیط زیست و شبکه بهداشت بمناسبت هفته زمین پاک از محل دفن زباله آستارا اظهار داشت: حدود سه هکتار از محوطه 17 هکتاری محل دفن زباله برای اجرای طرح کنترل شیرابه منظور و در آن بیش از 200متر کانال و یک انبار شیرابه ساخته شده است.
وی اضافه کرد: حاشیه محل دفن زباله محصور شده اما تکمیل کانال شیرابه نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود و این محل با دفن روزانه بیش از 100 تن زباله، بعد از 15 سال آینده جوابگو نخواهد بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم گفت: ورود شیرابه زباله به دریا و کمبود محل دفن زباله، نگران کننده است و شهرداری باید مانند جمع آوری زباله خشک با مشارکت بخش خصوصی، برای جمع آوری زباله های تر نیز اقدام مشابه انجام دهد.
محمد رضا روشنی افزود: میزان زباله تولیدی در آستارا بالاتر از استاندارد است و باید برای کاهش آن، نهادهای متولی و رسانه ها فرهنگ سازی کنند.
وی بیان کرد: بیشتر زباله ها پلاستیکی است و علاوه بر تخریب طبیعت، با آزاد کردن مواد شیمیایی باعث آلودگی خاک می شود و بعضی حیوانات با خوردن آنها آسیب می بینند.
دوم تا هشتم اردیبهشت هفته زمین پاک است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، 120 تن است و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.