علی رحمانیون عصر چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: سال گذشته در دور اول این المپیاد ، هر 31 استان میزبانی تعدادی از رشته های ورزشی را دراختیار داشتند که دو رشته تکواندو و شطرنج نیز به میزبانی گیلان برگزار شد.
وی افزود: اما در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر وزش کشور، 10 استان میزبان خواهند شد که بر این اساس نام این 10 استان از سوی وزارت ورزش اعلام می شود که به احتمال زیاد گیلان نیز یکی از استان های میزبان رقابت های المپیاد استعدادهای برتر خواهد بود.
وی ادامه داد: به طور حتم میزبانی از المپیاد تاثیر بسیار خوب و مثبتی را در همان رشته ورزشی در استان مربوطه خواهد گذاشت و همچنین باعث رشد و شکوفایی بیشتر همان رشته ورزشی را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده ، دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از دهه سوم مرداد ماه سال جاری آغاز می شود که در این راستا، برنامه ریزی فنی با فداسیون ها در حال انجام است.
رحمانیون به برگزاری دوره اول این المپیاد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در اولین دوره حدود 25 هزار ورزشکار رده سنی 13 الی 16 سال حضور داشتند و همچنین حدود شش هزار مربی و عوامل اجرایی نیز در این المپیاد حضور یافتند.
وی اضافه کرد: اولین دوره المپیاد با حضور ٣٧ فدراسیون در ٧٨ رشته ورزشی در دو بخش دختران و پسران انجام شد که در پایان ٢هزار و ٥٠٠ ورزشکار منتخب به صورت ویژه و با برنامه های حمایتی مورد نظر وزارت ورزش و جوانان برای المپیک 2022 جوانان آماده خواهند شد.
وی اظهار کرد: الگویی که بر اساس اهداف وزارت ورزش و جوانان در قالب المپیادها شکل گرفته، بسیار مطلوب است و امیدواریم در مسیر قهرمانی ورزشکاران به گونه ای گام برداریم که نوجوانان ما روزی بر قله های افتخار جهان و المپیک بایستند.
وی به نقش هیات های ورزشی در برگزاری دومین المپیاد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به طور حتم هیات های ورزشی و ادارات شهرستان های مختلف کشور تاثیر بسزایی می توانند در برگزاری دومین دوره این المپیاد ایفا کنند که در این راستا، هیات های ورزشی و ادارات شهرستان ها باید تلاش بیشتری داشته باشند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.