فیروز فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» در گیلان افزود: این جشنواره با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی از دی ماه سال گذشته منتشر شد و مورد استقبال رسانه های استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تولید محتوا بر عهده رسانه و فعالان این عرصه است ، اظهار داشت: بر اساس فراخوان آثار منتشر شده در حوزه آسیب های اجتماعی در بازه زمانی (از ابتدای سال ٩٧ تا ٢٥ بهمن ٩٧) و پس از تمدید یک هفته‌ای در نهایت ١٢٢ اثر در رشته‌های «گزارش»، «سرمقاله و مقاله»، «خبر» و «عکس» جمع آوری شد و توسط دو نفر از صاحب نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.
فاضلی با بیان اینکه در بخش کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی نیز تعداد ٤٨ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت، افزود: این آثار در محورهای «تکدی‌گری»، «نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی»، «حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری»، «اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده» و «نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی» ارسال شده است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در این نمایشگاه 30 اثر منتخب تا پنجشنبه (٥ اردیبهشت) صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت در معرض نمایش گذاشته شده است.
وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ترویج دروغ، افترا و تهمت در فضای رسانه‌ای جامعه اظهار داشت: وجود همدلی و همکاری برای ارتقای فرهنگی کشور لازم و ضروری است.
آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» ، ساعت ١١ پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیاء (ص) برگزار و در این مراسم از برگزیدگان فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی نیز تقدیر می شود.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.