به گزارش ایرنا رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت غروب دوشبنه در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در این باره بیان داشت: از وزارت کشور و دفتر امور شوراها با بنده تماس گرفته و خواستند که طی چند روز آینده انتخاب شهردار را متوقف کنیم.
سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در زمان حاضر، با توجه به خواسته یاد شده فرآیند انتخاب شهردار متوقف شده، اظهار داشت: شورای اسلامی کلانشهر رشت برای انتخاب شهردار تعللی نداشته و طی چند روز آینده نیز جلسه های مختلفی در این رابطه می گذاریم و پنجشنبه هفته جاری تصمیم نهایی را می گیریم.
وی در جواب سخنان یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: توقف انتخاب شهردار رشت بر اساس خواسته دفتر امور شوراها در راستای بررسی مجدد صلاحیت حسین علیقلی زاده شهردار منتخب رشت است.
احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جسله با بیان این که با این کار، حق به حق دار رسید، گفت: بارها اعلا کردیم که شورای اسلامی برای انتخاب شهردار تعلل نکرده است.
وی اظهار داشت: شورای اسلامی رشت وظایف خود را در موعد مقرر انجام داده و در فرآیند قانونی و دمکراتیک افرادی را با اکثریت آرا انتخاب کرده و هر بار صلاحیت منتخبان از سوی وزارت کشور احراز نشد.
بهراد زاکری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: حسین علیقلی زاده شهردار منتخب شورا، در فرآیند و تایید صلاحیت به علت کارشکنی از داخل و خارج رشت و برخی کاندیداهای مشخص، دچار مشکلاتی شده که امیدوارم وزارت کشور به صورت مستقل تصمیم نهایی را بگیرد.
وی اظهار داشت: این روزها زمزمه هایی از دخالت افراد غیرشورا، در روند انتخاب شهردار به گوش می رسد.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال گذشته پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد.
پس از این؛ حامد عبداللهی از اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب معرفی شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد؛ حجت جذب دیگر عضو شورای اسلامی این کلانشهر نیز به عنوان دیگر شهردار منتخب برگزیده شد که صلاحیت او نیز به دلیل نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی احراز نشد.
در ادامه فرایند انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا ، در چهارم اسفندماه سال گذشته حسین علیقلی زاده با 11 رای اعضا، به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد.
در زمان حاضر علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.