مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال خود رسیده و با حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از آبگیری کامل سد سفیدرود و سرریز شدن آن خبر داد و گفت: هر ساله برای اینکه بتوانیم سیلاب‌ها را در فصل بهار مدیریت کنیم برای رهاسازی آب سد برنامه‌ریزی می‌کنیم که امسال با توجه به سیلاب‌های اخیر در کشور 20درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفید رود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب، آبگیری شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفیدرود نخواهیم داشت و  این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.

خرمی یادآور شد: با تمام استدلال‌های علمی و منطقی مطمئن هستیم که نه سد سفیدرود مشکل دارد، نه پایاب سد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان همچنین  درباره  سدهای لاستیکی استان در پایان گفت: هر جایی از سطح استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته‌ایم، ما در استان گیلان 11 سد لاستیکی داریم که 4 مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه آنها نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.